Ruční brzda jako pomoc při řízení vozidla, účelné vyvolání smyku (drift), otočka

V tomto článku se Vás stručně seznámím s teorií používání ruční brzdy jako pomoci při ovládání vozidla a také se Vám pokusím sdělit své poznatky a zkušenosti s tímto typem jízdy ve svém voze Subaru Impreza WRX STI.
Předem je třeba podotknout, ze základním předpokladem pro úspěšné užívání ruční brzdy je její správná funkčnost bez výrazných vůlí. Klasická ruční brzda ovládá zadní bubnové brzdy, nebo pomocné pakny uvnitř náboje zadních kol (Subaru Impreza) má bohužel sklon k opotřebení a přehřívání a také její účinek je zavislý právě na těchto faktorech. V poslední řadě je nutné ji díky opotřebení často seřizovat a měnit. Na druhou stranu kvalitni hydraulická závodní ruční brzda ovládajíci hlavní okruh zadních kol funguje velice spolehlivě a se silnějším účinkem nez brzda sériová. To je však vyváženo zejména pořizovací cenou a nutností zasahu do interiéru vozidla. Pro účely tohoto článku uvažujme o variantě správně seřízené a fungující seriové ruční brzdě. Konvence popsané dále jsou však shodné i pro brzdu hydraulickou, případně i pro různé další varianty a kombinace ovládání brzd zadních kol.

[nedokonceno]

Odpovědět

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Opište prosím kód z obrázku!