HUMMER Racing Team - tisková zpráva, fakta

Sedm identických vozů Hummer H2 první generace (2004 – 2007) vyrazí ve stejném bojovém zbarvení, podporované doprovodným servisním náklaďákem, 15. ledna na administrativní a technické přejímky do Budapešti. Odtud se bude 17. 1. oficiálně startovat a po zrychleném přesunu Evropou (Maďarsko, Slovinsko, Itálie, Francie, Španělsko) se celý peloton, čítající zhruba 220 strojů, nalodí na trajekty do Maroka. Zde bude, po cca 3500km na evropských dálnicích, teprve toto velké dobrodružství začínat. Na závodníky čeká dalších více jak 5500 km drsnou Afrikou. Cílem bude hlavní město Mali – Bamako. Startovní pole je rozděleno na dvě kategorie výletní turistická „Discovery“ a závodní ostrá „Competitive“. Výletníci pojedou zcela jinou trasu po hlavních cestách mezi městy, závodní kategorie bude vedena terénem po kamenitých, prašných cestách a pouštěmi ne náhodou podobných těm dakarským. Tato kategorie bude dále rozdělena na vozy 4x4, vozy s jednou hnanou nápravou a motocykly. Je asi jasné, že náš tým jede v závodní kategorii vozů 4x4. Na cestě musí naše posádky plnit denně několik speciálních úkolů (od 2 do 8 úkolů denně), které budou následně bodovány. Bude třeba jet velmi rychle, neboť v některých kontrolních bodech budou získávat body např. jen první tři posádky, které jej objeví a tak to nebude v žádném „výletním“ tempu. Vozy Hummer H2, jsou upraveny hlavně na podvozku, kdy byly osazeny závodními tlumiči ProComp a Rancho, převodovky dostaly přídavné chlazení a vozy byly maximálně odlehčeny. Nicméně motor a základní charakter vozu zůstává sériový. Výkon šestilitrové zážehové „Vé osmičky“ je 315 koní a obrovský točivý moment vrcholící na hodnotě 500 Nm při 4200 ot./min je dostačující. Není třeba jej zbytečně honit do extrémních hodnot a snižovat tak spolehlivost a životnost jednotlivých dílů. Vozy jsou také vybaveny kompresorem pro dohušťování pneumatik, což jistě při střídání jemných písků a ostrých kamenů v Africe posádky využijí. Každý vůz si veze díky své spotřebě okolo 25 l/100km v terénu navíc šest kanistrů, tedy dalších 120 litrů benzínu N95. Tým se bude snažit dostat do cíle všechny vozy a bude navzájem spolupracovat, neboť akce se přímo slučuje s filosofií Hummer clubu CZ, kde jde především o vzájemnou solidárnost, přátelství a ochotu pomoci druhému. Navíc jde také o navázání nových přátelství napříč celou Evropou, neboť závodu se účastní posádky ze všech koutů starého kontinentu.

Náš tým jede ve složení:
108 Mikulenčák – Janáček (Hummer H2)
109 Jestřáb – Háša (Hummer H2)
110 Mothejl – Mothejl (Hummer H2)
111 Mikeska – Veverka (Hummer H2)
112 Beránek – Sobotka (Hummer H2)
113 Volf – Volfová (Hummer H2)
114 Janeš – Tichý (Hummer H2)
115 Jůna – Stárek – Kulcsárová (Servis truck - Iveco)




Celý projekt by se neobešel bez podpory hlavního partnera firmy Filson, která na vozech Hummer při závodě testuje své provozní kapaliny a oleje značky Carlson. Tým má i několik dalších partnerů, ale hlavně jde také o výrazný příspěvek jednotlivých posádek všech vozů Hummer, které se závodu B2 účastní. Ty se postupně vykrystalizovali z víkendových akcí pořádaných Hummer clubem CZ v Čechách. Poté co se začali od roku 2005 účastnit náročných off-roadových expedic nejen do Afriky (Maroko, Tunis), ale i na sever (Island či Nordkapp), se z nich postupně stali ostřílení borci, kteří mají zkušenosti jak z nehostinných severských podmínek v Rusku, Finsku či Norsku, ale právě i náročných dun a prašných pist v Maroku či Tunisu. To staví tým do role jednoho z favoritů soutěže, i přesto, že se jí bude účastnit poprvé. Věří v to i lídři celého týmu Martin Mikulenčák a Míla Janáček, kteří mají zkušenosti nejen z Rallye Dakar, ale i z nedávného nejnáročnějšího závodu poslední doby – TransOrientale z Petrohradu do Pekingu. Týmová taktika bude jednoduchá: dostat sedm Hummerů co nejrychleji z bodu A do bodu B (B jako Bamako!) a to i s dosažením maximálního počtu soutěžních bodů. Celá akce má ale také výrazný humanitární podtext a tak téměř polovina našeho servisního kamiónu bude naplněna potřebnými věcmi pro africké děti (školy a nemocnice). Celá organizace doznala výrazného zkvalitnění, neboť při prvních dvou ročnících to bylo lidově řečeno „na divoko“, ale postupným rozrůstáním startovního pole si organizátoři uvědomili, že se takto masová akce nemůže dělat v pár lidech. Proto vznikl profesionální tým, který dnes čítá desítky lidí. Nejen po technické stránce, ale i například po stránce bezpečnosti v jednotlivých státech, zejména pak v Mauretánii či zajištění zdravotní péče jsou připraveny dva lékařské týmy. Sám organizátor z peněz utržených na startovném vypravuje 3 kamióny s humanitární pomocí po africké trase závodu. Náš tým bude pravidelně dávat informace, fotografie a zprávy o svém účinkování na Budapest – Bamako 2009 na své webové stránky: www.hummerracing.cz.

Odpovědět

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Opište prosím kód z obrázku!