2007/02/07 Montáž automatického Turbo Timeru GREDDY

Turbo Timer GREDDY umožňuje automatické "dochlazení" Vašeho přeplňovaného motoru v závislosti na provozních podmínkách motoru, nebo nastavení TTG uživatelem (řidičem). Motor vozidla zůstává běžet ve volnoběžném režimu bez ohledu na to, že klíčky zapalování jsou vyjmuty, vozidlo uzamčeno a opuštěno. V automatickém režimu analyzuje zařízení (TTG) provozní režim motoru po celou dobu jízdy a z takto získaných informací vypočítá minimální dobu potřebnou k jeho "dochlazení". Po vypnutí zapalování je spuštěno odpočítávání a po jeho zkončení je motor automaticky vypnut. V manuálním módu je doba dochlazování zadána přímo uživatelem pomocí ovládacích prvků na předním panelu TTG.

Zařízení má dva automatické (Low a High) a dva manuální (preset) módy. Který použijete záleží na Vašem jízdním stylu, momentálních podmínkách, ujeté vzdálenosti apod. Pomocí připojení na ECU (pulsy tachometru) a na ovládací páku ruční brzdy TTG je schopné kontrolovat, zda máte při opuštění vozidla toto zajištěné proti samovolnému rozjetí a zda se vozidlo nepohybuje. Pokud se tak stane, motor je automaticky vypnut okažitě.

Z dalších přidaných funkcí stojí za zmínku například integrované měření napětí elektrického okruhu vozidla s varováním (low, high), měření otáček motoru, aktuální rychlosti vozidla s varováním o překročení předem zadané rychlosti, měření sprintů 0-200m, 0-400m, 200-400m, zrychlení vozidla 0-100km/h, 0-200km/h, 50-200km/h, měření až 30ti odjetých kol na okruhu, časomíra průjezdu RZ včetně mezičasů apod.



Montáž díky dodanému materiálu a kabeláži je celkem snadná. Výrobce ovšem nedodává originální mezikus (harness) mezi zapalovací skříňku a seriovou kabeláž zapalování pro vozy Subaru a tak je nutné buďto koupit požadovaný díl od firmy Blitz, který je vhodný pro turbotimery Greddy a Apexi, nebo zbavit originální kabely isolace a provést napojení pomocí páječky, cínu a následné isolace. Já jsem zvolil "neinvazní" metodu a TTG jsem zakoupil rovnou s mezikusem.

Co se umístění TTG v interiéru týče, tak v Impreze není na palubní desce vhodné ploché místo v dosahu řidiče a tak padly za oběť seriové hodiny uprostřed. Kuli snadnému ovládání nedošlo k mechanické úpravě kapličky digitálních hodin, otvor po nich byl použit jen pro vedení kabelu TTG do palubní desky a je tělem TTG zcela zakryt.



Turbo Timer GREDDY



Turbo Timer GREDDY



Subaru Impreza s běžícím motorem i bez klíčku v zapalování


PřílohaVelikost
Greddy Full Auto Turbo Timer User Manual455.14 KB