Ochranný rám pro civilní EVO IX

Ochranný rám je jeden ze základních bezpečnostních prvků sportovních a zejména pak závodních aut. Paradoxně tuto individuální úpravu, zvyšující pevnost a tuhost karoserie, nelze dle stávající vyhlášky provozovat v běžném silničním provozu. Vyjímkou jsou pouze vozidla takto zkonstruovaná přímo z továrny, případně vozidla dovezená ze zahraničí a takto schválená k provozu na komunikacích v ČR.

Přestavbu tohoto vozidla předcházel střet se zastávkou MHD a to byl dobrý důvod proč přikročit k tak zásadní úpravě. Je třeba si uvědomit několik důležitých faktů týkajících se samotného vozidla:

1. Jedná se invazní zásah do konstrukce vozidla, zejména interiéru
2. Přijdete minimálně o pohodlné místo pro cestující na zadních sedadlech
3. Výrazně je zhoršen komfort, zejména při nastupování do vozidla
4. Stropní obklad musí definitivně ven (lze jej nahradit např. nalepením zátěžového koberce)
5. Již zmíněné problémy pro provozování vozidla v ČR

Konstrukce tohoto konkrétního rámu je zcela podřízena civilnímu provozování vozidla a občasnému "protáhnutí" na okruhu, nebo při amatérských (hobby) rally. Dle specifikace v příloze J mezinárodních sportovních řádů vydaných FIA je zde nekolik prvků, které jsou v nesouladu s temito řády. Ale jak sem již jednou psal, jedná se o civilní vozidlo a v tomto bude plnit svoji funkci bezezbytku.



bezpečnostni ram

Kde jste si to nechali dělat, aby to bylo scháleno pro provoz na veřejných komunikacích?Mám škodu 110R a opravdu moc chci udělat to auto bezpečnější.

Re: bezpečnostni ram

:-) Kde jsi četl, že je to schvalené??? :-)