Brzdové kotouče od MD Components po 15 tis. km

Přináším Vám jeden zajímavý dotaz, který jsem obdržel emailem. Jedná se o reakci na článek "MD Components - první fotografie upgradovného brzdového systému". Celá mailová komunikace nasleduje:



Dotaz:

"Dobrý den
na AWDOCu jsem viděl fotky vašich brzd MD a články o výměně brzdového obložení paken ruční brzdy. Chci se zeptat, jak jste s tímto brzdovým kitem spokojený, jak moc to žere kotouče a hlavně jak moc je to kroutí? Zajímá mě jakou máte zkušenost s těmi MD dvoudílnými kotouči a třmeny. Dále se zeptám, zda nemáte tušení kde se dají sehnat nějaké ostřejší brzdové pakny hotové.

Děkuji"




Odpověď:

"Zdravim,

Cely kit od MD pouziva kolega na svem STI a s jejich funkci je velmi spokojen. Brzdny ucinek je pekelny :-) Je umocnen jeste tim, ze pocet pistku v systemu se zdvojnasobil, ale pumpa zustala seriova, takze je nutny delsi krok pedalu k ziskani max. ucinku a pedal se take zda mekci. S kitem byl trochu problem cca 1000km po montazi, pac si vse muselo sednout a chvili to brzdilo jak se tomu zachtelo. Ale pak super, pry je to normalni chovani.

Ja na svem STI pouzivam jen predni kotouce od MD a jsem spokojen velmi. Specialne v kombinaci s oblozenim Ferodo DS 3000+3. Kotouc je velmi odolny, spise ubyvaji ty desticky, material je seda litina na rotorech a dural na stredech. Na Vasi otazku jak je to s opotrebenim kotoucu a jestli se krouti je jednoducha odpoved, Ano, ja mam kotouce cca od kvetna, najel jsem od te doby cca 15 tis. km a sjizdim na nich 3. sadu desticek. Kotouce jsou nyni uz na vymenu. Ubytek materialu kotouce je cca 2mm na kazde strane a jsou krive, takze vibruji pri brzdeni. Ale take zalezi jak s tim jezdite. Ja to nesetrim, jezdim s tim i na okruh a take pri amaterskych soutezich. Urcita vyhoda, zejmena financni, je, ze se meni jen rotory, stredy zustavaji stejne.

Jedine co bych firme MD vytknul jsou priserne dodaci lhuty a neni mozne se spolehnout na terminy. Doporucuji, vzit jednu sadu navic, aby byla po ruce, kdyz je treba. Tak to delam ja.

Jeste mohu doporucit kotouce a oblozeni od EBC Brakes, jednu sadu ted testujeme na tretim voze nasi skupiny a vypada to dobre. MD + Ferodo to neni, ale vypadaji, ze se osvedci. Take cenove jsou prijatelne.

Jinak s paknama je to tezke. Nove sezenete jen seriove. Ja nechavam na sjete pakny nalepit nove oblozeni, ktere je z provoznich bubnovych brzd a jsou ostrejsi, nez serie. Na druhou stranu moc nevydrzi. Poslu Vam fotky, jak vypada oblozeni po intenzivnim treningu rucky :-) Taky mechanicke casti mohou odejit, poslu take foto, pretrzenych pruzin apod. Zkratka, hydraulicka rucka je hold hydraulicka rucka. :-)

Mejte se"




brzdy od MD

Kolko stal cely set brzd od MD? Ja by som chcel upgrade na svoje STi, zatial som uvazoval o D2 racing kite, ktory pride tak na 105 000 SK komplet na cele auto, ale tie MD tiez vyzeraju zaujimavo, dakujem

Re: brzdy od MD

V první řadě je třeba říci, že brzdy u STI (Brembo) jsou velmi dobré a nemá cenu je měnit pokud Vám to nepřinese nejakou změnu parametrů. Myslím tím například větší počet pístků, zvětšený průměr rotoru, zvýšenou pevnost, nebo změnu funkcionality. Výměnu 4 pístků Brembo za 4 pístky od D2 vidím jako zbytečnou, ikdyž z hlediska pevnosti třmenů asi mírně získáte. :-) Ja osobně jezdím se séroivými třmeny, s rotory od MD a desticky Ferodo DS2500 (zima), nebo DS3000 (sezóna).
Pocitejte s cenou tak do 120 tis. CZK, záleží na tom co budete chtit.

Popisovaný kit obsahuje:
- pár předních třmenů s 8mi pístky a dvěma páry destiček včetně uchycení
- pár předních dělených rotorů
- pár zadních třmenů se 4mi pístky a jedním párem destiček včetně uchycení
- pár zadních dělených rotorů
- upgrade potrubí
- realizace hydraulické ruční brzdy

Doplnění článku

Můžeš tam jen doplnit, že já mám na nich taky něco kolem 15.000, 3. sadu desek a nic se nekroutí. A z MD mi zrovna včera sám od sebe volal, jestli je všechno v pořádku a že by byl rád, kdybych se zastavil na kompletní kontrolu a případnou repasi, pokud bude třeba. ;-)

R