DCCD

Další z našich aut ve vyjímečné konfiguraci je aktuálně na prodej:

Subaru Impreza WRX STi 2006

Subaru Impreza STI, r.v. 2006, 78.000km. Koupeno v ČR jako nové, 1. majitel. Komplet motor (longblock) Cosworth, vačky 280° (limitní otáčky 10.500), motor najeto 12.000km, nyní čerstvě zajetý po kompletní repasi (klika, lágry, ojnice, kroužky, šrouby ARP, vodní a olejové čerpadlo, všechny náplně a filtry), ocelové vložky válců (originál je pouze nikasil na hliníku), pumpa Walbro, vstřiky Denso 850ccm, kit proti odlévání paliva. Nové turbo Garrett GT3071R. Nové svody Tomei EQL, výfuk 76mm APS, mezichladič Process West, stavitelný blowoff Perrin, TGV delete kit, digitální monitoring Apexi. Brzdy D2 (najeto 3.000km), vpředu 8-pístek, vzadu 6-pístek pro 18" kola, hydraulická ruční brzda, pumpa AP Racing, vypínání ABS, pancéřové hadice. Tlumiče stavitelné Protlum (2.000km po repasi), stabilizátory 21mm Cusco, rám pod motorem Cusco, přední i zadní rozpěra Cusco, kompletní kit závodních silentů, ochranný rám Grabiec podle FIA -J. Bezpečnostní odpojovač elektriky, hasicí přístroj, závodní sedačky Sparco EVO Plus, 5-bodové pásy Schroth (možno použít jako 4-bodové), volant Sparco, intercom Sparco. Nyní velmi konzervativní naladění s max. plnícím tlakem pouze 1.3 bar, přesto 414k a 565Nm. S tímto turbem bez problémů cca 470k a 680Nm při 1.7 bar.


Další fotografie najdete v naší galerii



Cena 550.000,- Kč vč. DPH, odpočet DPH možný!

Kontakt: Radek, Email: radek.prusa@virtual-fiction.cz, GSM: +420 603 520 719

Jak pracuje DCCD (Driver Controlled Central Differential)

Tento dokument má za úkol objasnit jak pracuje řidičem ovládaný centrální diferenciál (DCCD) ve vozech Subaru Impreza WRX STi. Je rozdělen na tři části. Část 1. obsahuje teoretický pohled na DCCD jako na jednoduchý diferenciál s planetovým převodem s jednokotoučovou spojkou, dále pak vysvětluje, jak se kroutící moment dostane od motoru k předním a zadním kolům. Část 2. obsahuje popis současné funkcionality DCCD čerpající z originálních Subaru dokumentů popisujících technické detaily DCCD. Část 3. popisuje, jak DCCD pracuje v automatickém módu a kdy je vhodné jej přepnout do manuálního režimu.
DCCD je komplikovaný mechanismus a je jen jednou ze všech částí celého pohonu všech kol (AWD). Tento text se snaží zjednodušit mechaniku pohonu automobilů pro snazší pochopení aniž by vynechal důležité procesní informace.
Informace v tomto textu pocházejí z několika zdrojů jako jsou materiály vydané společností Subaru a WEB presentace. Důležitým zdrojem informací byla WEB stránka na adrese howstuffworks.com. Některé informace jsou převzaty z těchto zdrojů v plném znění, bez řádného povolení, za což se předem omlouváme.

DCCD (Subaru) - Od teorie k praxi

V následující sérii se Vam budu snažit dodat dostatek informaci, potřebných k pochopení a následnému využití potenciálu řidičem ovládaného středováho diferenciálu. Je nutno dodat, že DCCD v automatickém režimu pokrývá 90% situací jak v civilní jízdě, tak v motoristickém sportu (okruhové závody, rally). Jsou však okamžiky (náledí, sněhová kalamita) a disciplíny (drift, šotolina) kde je vhodné automatický režim vypnout a použít ruční nastavení. K tomu je však třeba, aby uživatel/řidič pochopil jaká je podstata přenosu kroutícího momentu z motoru na vozovku, jak pracuje mechanismus DCCD a jaký efekt na jízdu mají jednotlivé stupně nastavení.

Zdrojem informací jsou dokukmenty zveřejněné na internetu doplněné o úvahy a poznatky autora. Tyto materiály jsou většinou publikovány v angličtině a proto se je snažím odborně přeložit a to tak, aby bylo snadné je pochopit. Z tohoto důvodu se nekteré části mohou odklonit od doslovného překladu, neb ten nevystihuje přesně podstatu věci. Veškeré zdroje budou uvedeny na konci jednotlivých částí ve formě příloh, nebo odkazů.

Také je nutné dodat, že tato sekce je ve vývoji a bude doplňována, tak jak budou postupně nalezeny a překládány.

Syndikovat obsah